Måleri-målera!

Har faktiskt gjort någonting dom senaste dagarna och inte bara varit inne alone :)

I tisdags åkte jag till Vitåfors och tog en öl med Mira och gänget, småtrevligt! Dom hade även bastat och gjort upp en liten eld innan vi kom men bastun började bli kall och det var slut ved till någon brakeld så vi åkte rättså fort.

Onsdag (igår) for jag och målade efter att Kicki hade varit i stan och köpt vitfärg.
Jag målar alla brädor som ska vara till underspikningen på min morbrors hus, så just nu har jag alltid någonting att göra. Iallafall fram tills på måndag senast. Dom ska målas två varv, och det är en jävla massa brädor, har än bara målat alla ett varv och några få brädor är inne på sitt andra varv redan.
Senare mot kvällen kom Mira och såg när vi målade lite till (Kicki var och hjälpte mig), efter det åkte vi mot mig och jag tog en dusch och sen började vi öla och vina :)
Vi gick ner som två fyllbultar mot Olovs där mami och dom satt och sen åkte jag och Mira mot stan med Päenti och Agnes. Drog lillraggen och käkade en massa chili cheese på MAX! Var hemma nångång frammåt natten och då slocknade jag som en klubbad säl!







Idag klev jag upp lite tidigare, åt en macka och efter det åkte jag och målade kring ett.
Andreas var och hjälpte mig ett litet tag (det är smidigt då man är två när man ska lyfta alla brädor fram och tillbaka hela tiden) och när han åkte fick jag klara mig själv tills allt var klart. För jag gav mig fan på att alla skulle vara målade ett varv innan jag fick fara hem och jag lyckades! :D Var tre timmar i onsdags och tre timmar idag och slet!
Efter jag hade målat käkade jag lite middag och sen så hade jag och Kicki ingenting för oss så vi åkte och avverkade några brädor, fast bara i typ en timma. Efter det så mötte vi hela kräftfiske-gänget på Uno som skulle och leta någon plats att vara på imorgon då vi ska fiska kräftor, så vi följde efter dom ett tag nu ikv och sökte plats. Vi hann då fan fara på dom allra sunkigaste stigarna som finns :P Men lite roade var vi då iallafall!

Nu ligger jag i sängen och bara ligger ;)
Har lite ont i ryggen från målningen, men det får man stå ut med!
En liten arbetsskada gör väl ingenting, hihi.

..nä! Nu måste jag springa upp på en ryk!
Heipadåsa!

Råne Crusing, Lördag klockan 18.00 :) då ere fest vaa inni byn

Kommentarer
Postat av: Mimmi

sv: får ta och göra de :)

2010-08-13 @ 00:05:34
URL: http://mimmijonsson.blogg.se/
Postat av: evelinA - FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN!

hej sötis..♥ jag har en frågestund på min blogg och jag skulle bli jätteglad om du kunde ställa en eller flera frågor. för då har jag någonting att göra när jag blir sängliggandes på måndag när jag har opererat mig ,kram...♥



http://evelinaakauppinen.blogg.se/2010/august/fragestund-pa-bloggen.html#comment

2010-08-13 @ 00:11:23
URL: http://evelinaakauppinen.blogg.se/
Postat av: emmelie

nä när vi träffade er så var det ju perfekt plats, men innan så stod vi längst fram å där blev man typ ihop knosad så dom andra jag var med fick lyftas över gallret, de var därför jag pressade mig längre ut :) haha

2010-08-14 @ 13:05:43
URL: http://ekristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0