Onsdag 16.40

Idag har vi haft öppet i Novisen.
Vi hade kring 60 gäster, det är alldeles perfekt :)
Idag var jag såkallade luckchef, vilket innebär att man tar lapparna som kommer i maskinen som servitriserna beställt in genom en annan dator. Också ropar man ut till dom andra i köket vad som har beställts. Ett litet tag efter kommer det en likadan lapp fast det står FRAM! Då ska allting läggas upp snyggt och prydligt och servitrisen kommer och hämtar det och tar ut det.


Förrätten: Gravad lax men lite annat mojjs på.


En av varmrätterna: Laxpudding, inehåller potatis, gravad lax, lök, dill, vitpeppar.
Även en äggstanning på ägg mjölk och salt.
Gratinyr är en liten skopa smält smör över och sen en citronskiva och en kvist.

Jag ligger just nu i mitt rum och inväntar min lilla boy Björn och även maten som mami står och tillagar nu. Den blir något kött av något slag och lite pommes och pepparsås, blir nog bra!

Känner att det är dax för lite helosan på tattueringen!
Seeyaa! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0