Cef som man är! :P

Har precis:
-Hackat ihop en treveckorssallad med vitkål, röd paprika och morötter. Lagen väntar jag med tills mami kommer så det blir som hon tänkt ;)
-Skurit kycklingen i bitar, väntar även där med att fortsätta eftersom vi ska testa en ny grej som heter "Bag of Taste" där man köper färdig krydda + att man får med en liten påse som man ska lägga köttet i så det ligger där och blir saftigt av ångan + drar åt sig kryddorna som vi i detta fall har valt BBQ :)
 

-Ställt iordning riset och till currysåsen som jag heller inte kan börja göra ännu innan det andra börjar bli klart, då blir det kall vettni! Detta recept använder jag mig av till currysåsen:
3 msk smör
1 tsk curry
3 msk vetemjöl
4,5 dl vatten, mjölk eller grädde
(alla tre går bra)
1 st hönsbuljongtärning
(i denna ordning ska också ingredienserna i)

Hmm, middagen är minst en timma bort. Kanske borde ropa in vadjobbarmami och säga att det är dax att börja, klockan är ju fan tio över sex :S Måste ju hinna på affärn också, gah.

Kommentarer
Postat av: alajza

tack (:. Jag brukar vanligvis inte gå på fester men det händer. är nog mer ''krogenbruden'' Oj har precis bytt blogg och har haft den nya i 5 dagar och har haft 6230 besökare så jag antar att jag är lite stor, if i örebro ^^, Med mig är det bara bra :)

Postat av: alajza

Jaha okej, När fyller du 18 då? (:

Jag blir 20 i augusti, är väldrig liten för min ålder så ingen tror på det i bland XD

Nja det är ganska kul ibland när folk frågar om jag är alajza, ^^ Det kommer komma mer läsare för dig ockås, det lovar jag ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0