Ögonbryn

Här är de vanligaste riktlinjerna för ögonbrynsform.

1. Där ögonbrynet börjar. En rak linje från näsvingen eller i linje med inre ögonvrån. Låter man brynet börja för långt in mot näsan kan det bli så att man ser arg ut (som när man rynkar ihop ögonbrynen). Och börjar man för långt in kan det bli så att man ser förvånad ut.

2. Ögonbrynets högsta punkt. En rak linje från näsvingen och rakt igenom pupillen (när man tittar rakt fram). De flesta bryn har en naturlig högsta punkt, och det bästa är att hålla sig till den så mycket det går. Min högsta punkt ligger enligt riktlinjerna lite för långt ut, vilket man ser på bilden.

3. Där ögonbrynet slutar. En rak linje från näsvingen förbi yttre ögonvrån. Ett för kort bryn kan få ansiktet att se bredare ut, och ett för långt bryn kan se för stort och blaffigt ut för ansiktet.

4. Ögonbrynet bör inte sluta längre ner än vad det börjar i framkant. Går man för långt ner med slutet "stänger man igen" ögat, och det kan se ledset eller hängande ut.


-Jag hade velat ändra form på mina ögonbryn, men det är inte det lättaste eftersom mina hår växer som dom växer och därför måste jag ju måla efter dom också..

Någorlunda följs väl formen :) Men förresten, det kanske en raggare skiter i ;) höhö!

Förövrigt använder jag bara H&M:s billiga ögonbrynspenna Darkbrown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0